Honkimetsän Herkku

Varaus- ja peruutusehdot

Voimassa 4.5.2020 alkaen, päivitetty 8.8.2021

Varaus- ja peruutusehtoihin on tulossa muutoksia 1.11.2021 alkaen

Pidätämme oikeuden muutoksiin

VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT

Varaus:

Tarjous on voimassa siihen merkittyyn päivään saakka tai niin kauan, kun kyseessä oleva päivä on kalenterissamme vapaana. Pidätämme oikeuden mahdollisiin tarjouksen hinnanmuutoksiin (hinnanmuutoksiin voivat vaikuttaa palkkakustannukset, raaka-ainekulut,
valmistuskulut, toimituskulut jne.).

Halutessanne voitte tehdä alustavan varauksen tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään saakka. Varaus poistuu, mikäli asiakas ei vahvista varausta tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään mennessä.

Varaus vahvistetaan kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Varaus katsotaan vahvistetuksi, kun se saapuu palveluntuottajan sähköpostiin tai kirjeenä palveluntuottajalle. Perimme vahvistetuista varauksista 100 €:n varausmaksun, joka vähennetään tilauksen loppusummasta. Varausmaksusta lähetetään lasku asiakkaalle 7 vrk:n sisällä vahvistuksesta. Tilauksen loppusumma maksetaan joko ennakkolaskulla tai tuotteita noutaessa Honkimetsän Herkusta käteisellä tai pankkikortilla.

Konditoriatilaukset maksetaan joko pankkikortilla tai käteisellä noudettaessa. Myös ennakkolasku on mahdollinen.

Mikäli asiakas ei maksa varausmaksua tai ennakkolaskua eräpäivään mennessä, varaus katsotaan peruuntuneeksi.

Henkilömäärävahvistus ruoka-aineallergioineen tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 12 vrk ennen tilaisuuden alkua kirjallisena. Sesonkiaikana (touko-syyskuu) henkilömäärävahvistus tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 21 vrk ennen tilaisuuden alkua.

HUOM!

Mikäli varaukseen on tulossa muutos meistä tai asiakkaasta riippumattomista syistä (esim. kolmannen osapuolen päätös siirtää tilaisuutta, tällaisia ovat esim. valmistujaisjuhlat, rippijuhlat jne.), huomioittehan, että varaus ei siirry automaattisesti uuteen päivään, jonka kolmas osapuoli on ilmoittanut.


Peruutus:

VARAUSMAKSUA EI PALAUTETA, mikäli asiakas peruu jo vahvistamansa varauksen.

Mikäli asiakas joutuu erittäin painavasta syystä siirtämään tilaisuuttaan, voidaan asiakkaalle etsiä uusi korvaava päivä. Tästä ei koidu uuden varausmaksun perintää, vaan jo maksettu varausmaksu huomioidaan.

Peruutustilanteissa veloitamme:

  • 50 % tilatun menun hinnasta tai konditoriatuotetilauksen hinnasta, kun peruutus tehdään 3-7 vrk ennen tilaisuuden alkua tai tilauksen sovittua noutopäivää.
  • 100 % tilatun menun hinnasta tai konditoriatuotetilauksen hinnasta, kun peruutus tehdään alle 3 vrk ennen tilaisuuden alkua tai tilauksen sovittua noutopäivää.
  • Peruutus on kuluton pois lukien varausmaksun osuus, mikäli asiakas peruu tilauksen 8 vrk ennen tilaisuuden alkua (tai aiemmin)

Lisäksi perimme tarjoilijoiden palkkakulut, mikäli asiakas peruu koko tilaisuuden ja
tilaisuuteen on varattu myös catering-paketti (sis. henkilökunta, astiat jne.)

Mikäli kutsuvieras peruu tulonsa tilaisuuteen, perimme maksut yllä olevien veloitusten mukaan. Esim. jos vieras peruu tulonsa 5 päivää ennen tilaisuutta, perimme 50 % menun
hinnasta/peruuntunut henkilö.

Asiakkaan peruessa koko tilaisuuden viimeistään 21 vrk ennen tilaisuuden alkua, on peruutus kuluton. Mikäli asiakas peruu tilaisuuden alle 21 vrk:tta ennen tilaisuuden alkua, perimme tilaisuuteen varattujen tarjoilijoiden palkkakulut.


Varausmaksua ei palauteta.

Pitopalvelu Honkimetsän Herkku ei ole korvausvelvollinen seuraavissa tapauksissa:

  • tuotantotilojen palaessa tai laitteiston toimimattomuuden/rikkoutumisen vuoksi tapahtuvasta toimituksen viivästyksestä tai peruutuksesta
  • tuotantotiloissa mahdollisen sähkökatkon/vesikatkon vuoksi tapahtuvasta toimituksen
    viivästyksestä tai peruutuksesta·
  • raaka-aineiden yllättävän saatavuuden heikentymisen tai kokonaan loppumisen vuoksi
    tapahtuvasta mahdollisesta tuotepuutoksesta tai tästä syystä mahdollisesta
    tuotemuutoksesta (asiakkaan kanssa käydään keskustelu mahdollisesta muutoksesta)
  • henkilökunnan vakavan sairauden, terveydentilan heikentymisen, epidemioiden, pandemioiden tai kuoleman vuoksi tapahtuvasta toimituksen peruutuksesta ·
  • epidemioiden ja pandemioiden aiheuttaman työturvallisuuden vaarantumisen vuoksi tehtävät tilausmuutokset ja mahdolliset peruutukset
  • onnettomuustilanteista (esim. työtapaturmat, auto-onnettomuus jne.) ·
  • äärimmäisistä sääilmiöistä johtuvasta toimituksen viivästymisestä tai peruuntumisesta
  • Force Majeure-tilanteet

Yllä mainituissa tilanteissa asiakkaalle ilmoitetaan tilanteesta niin pian, kuin se suinkin on tilanne huomioon ottaen mahdollista.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Pitopalvelu - ja juhlapalvelu

Honkimetsän Herkku