Honkimetsän Herkku

Varaus- ja peruutusehdot

Voimassa 4.5.2020 alkaen, päivitetty 1.2.2021

Pidätämme oikeuden muutoksiin

VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT

Varaus:

Tarjous on voimassa siihen merkittyyn päivään saakka tai niin kauan, kun kyseessä oleva päivä on kalenterissamme vapaana. Pidätämme oikeuden mahdollisiin tarjouksen hinnanmuutoksiin (hinnanmuutoksiin voivat vaikuttaa palkkakustannukset, raaka-ainekulut,
valmistuskulut, toimituskulut jne.).

Halutessanne voitte tehdä alustavan varauksen tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään saakka. Varaus poistuu, mikäli asiakas ei vahvista varausta tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään mennessä.

Varaus vahvistetaan kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Varaus katsotaan vahvistetuksi, kun se saapuu palveluntuottajan sähköpostiin tai kirjeenä palveluntuottajalle. Perimme vahvistetuista varauksista 200 €:n (tilaisuudet Honkimetsän Herkun ulkopuolella) tai 100 €:n (tilaisuudet Honkimetsän Herkussa) varausmaksun, joka vähennetään tilauksen loppusummasta. Varausmaksusta lähetetään lasku asiakkaalle 7 vrk:n sisällä vahvistuksesta. Honkimetsän Herkku-Paketti I veloitetaan kokonaisuudessaan tilausvahvistuksen yhteydessä.

Mikäli kyseessä on ruokatilaus (pelkät ruoat esim. noudettuna tai toimitettuna), lähetämme ennakkolaskun asiakkaalle. Ennakkolaskutuksen arvo on 50 % tilatun kokonaisuuden loppusummasta. Loppuosa laskutetaan toimituksen yhteydessä tai jälkikäteen. Konditoriatilaukset maksetaan joko pankkikortilla tai käteisellä noudettaessa. Myös ennakkolasku on mahdollinen.

Mikäli asiakas ei maksa varausmaksua tai ennakkolaskua eräpäivään mennessä, varaus katsotaan peruuntuneeksi.

Henkilömäärävahvistus ruoka-aineallergioineen tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 12 vrk ennen tilaisuuden alkua kirjallisena. Sesonkiaikana (touko-syyskuu) henkilömäärävahvistus tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 21 vrk ennen tilaisuuden alkua.

HUOM!

Mikäli varaukseen on tulossa muutos meistä tai asiakkaasta riippumattomista syistä (esim. kolmannen osapuolen päätös siirtää tilaisuutta, tällaisia ovat esim. valmistujaisjuhlat, rippijuhlat jne.), huomioittehan, että varaus ei siirry automaattisesti uuteen päivään, jonka kolmas osapuoli on ilmoittanut.


Peruutus:

VARAUSMAKSUA TAI TILAVUOKRAN PAKETTIMAKSUA (Honkimetsän Herkku-paketti I) EI PALAUTETA, mikäli asiakas peruu jo vahvistamansa varauksen. Pelkkien ruokatilausten peruuntuessa, ennakkomaksua ei palauteta.

Mikäli asiakas joutuu erittäin painavasta syystä siirtämään tilaisuuttaan, voidaan asiakkaalle etsiä uusi korvaava päivä. Tästä ei koidu uuden varausmaksun perintää, vaan jo maksettu varausmaksu huomioidaan.

Peruutustilanteissa veloitamme:

- 50 % tilatun menun hinnasta tai konditoriatuotetilauksen hinnasta, kun peruutus tehdään 3-14 vrk ennen tilaisuuden alkua tai tilauksen sovittua noutopäivää.

- 100 % tilatun menun
hinnasta tai konditoriatuotetilauksen hinnasta, kun peruutus tehdään alle 3 vrk ennen tilaisuuden alkua tai tilauksen sovittua noutopäivää.

Lisäksi perimme tarjoilijoiden palkkakulut, mikäli asiakas peruu koko tilaisuuden ja
tilaisuuteen on varattu myös catering-paketti (sis. henkilökunta, astiat jne.)

Mikäli kutsuvieras peruu tulonsa tilaisuuteen, perimme maksut yllä olevien veloitusten mukaan. Esim. jos vieras peruu tulonsa 5 päivää ennen tilaisuutta, perimme 50 % menun
hinnasta/peruuntunut henkilö.

Asiakkaan peruessa koko tilaisuuden viimeistään 21 vrk ennen tilaisuuden alkua, on peruutus kuluton. Mikäli asiakas peruu tilaisuuden alle 21 vrk:tta ennen tilaisuuden alkua, perimme tilaisuuteen varattujen tarjoilijoiden palkkakulut.


Varausmaksua ei palauteta.

Koronavirustilanteen vuoksi olemme tehneet muutamia poikkeuksia varaus- ja peruutusehtoihin, jotka koskevat tilaisuuksia, joihin on kauttamme tilattu ruokatarjoilut tai ruokatarjoilut sekä henkilökunta huolehtimaan tilaisuuden sujuvuudesta. Alla mainitut poikkeukset ovat voimassa toistaiseksi 18.8.2020 alkaen


Peruutus- ja tilauksen muutostilanteissa yrityksellemme on ehtinyt syntyä jo erinäisiä
kustannuksia. Esimerkiksi olemme saattaneet ehtiä tilaamaan raaka-aineita, joita ei voida palauttaa ja tarjoilijoiden työvuorolistat on tehty ennakkoon.
Peruutus/siirtotilanteissakin olemme velvollisia maksamaan työntekijöillemme peruuntuneet työtunnit. Näistä olemme päättäneet seuraavasti:

1. Mikäli asiakas päättää perua/siirtää tilaisuuden, tulee siitä tehdä päätös mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään tilaisuutta edeltävän viikon torstaina, jolloin lähtee tilauksen viimeiset raaka-ainetilaukset toimittajille. Peruutuksesta/siirrosta tulee tehdä meille kirjallinen ilmoitus sähköpostitse tai ilmoittaa soittamalla. Asiakkaalta veloitetaan tässä tapauksessa tarjoilijoiden palkkakulut, mikäli asiakas on varannut tilaisuuteensa catering-paketin (henkilökunta, astiat, toimitukset jne.) tai Honkimetsän Herkku-paketin (tilavuokraus=tilaisuus Honkimetsän Herkun tiloissa, henkilökunta, astiat, siivous jne.)

2. Mikäli asiakas päättää perua tilaisuuden yllä mainitun ajan jälkeen, esim. tilaisuuden
järjestämisviikolla, perimme jo tilattujen raaka-aineiden kulut sekä tarjoilijoiden palkkakulut asiakkaalta, mikäli asiakas on varannut tilaisuuteensa catering-paketin (henkilökunta, astiat, toimitukset jne.) tai Honkimetsän Herkku-paketin (tilavuokraus=tilaisuus Honkimetsän Herkun tiloissa, henkilökunta, astiat, siivous jne.). Asiakas saa itselleen halutessaan tilatut raaka-aineet.

3. Jos tilaisuus päätetään pienentää henkilömäärältään asiakkaan omasta toimesta tai
jos hallitus tai muu päättävä instanssi (AVI) päättää kokoontumisrajoituksista ja sen vuoksi täytyy tilaisuuden vierasmäärää laskea, perimme uuden lopullisen henkilömäärän mukaisesti menun hinnan. Tämä edellyttää sitä, että päätös henkilömäärän pienentämisestä täytyy
tehdä mahdollisimman pian mutta kuitenkin viimeistään 2 viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Huomioithan, että minimitoimitusmäärä ruokatuotteillemme on 20 hengelle. Jos hallitus tai AVI tekee kokoontumisrajoituksen esim. päivää ennen tilaisuutta ja se vaikuttaa tilaisuuden järjestämiseen, täytyy asiakkaan pohtia järjestääkö tilaisuutta lainkaan vai ilmoittaako esim. osalle vieraista tilaisuuden henkilömäärän pienentämisestä rajoituksiin vedoten ja näin ollen
peruu heidän osallistumisensa tai vaihtoehtoisesti jaksottaa vieraiden tulon
juhlaan. Näissä tilanteissa peruutus/maksu toimii samoin kuin edellä kohdissa 1. ja 2. on mainittu

4. Mikäli peruutus johtuu meistä tilanteessa, jossa yrityksemme henkilökunta joutuu tartuntatautilain nojalla karanteeniin ja estymme tekemästä tilauksia, ei tästä koidu asiakkaalle mitään kuluja. Myöskään yrityksemme ei ole korvausvelvollinen. Tällaisissa tilanteissa ilmoitamme asiakkaillemme välittömästi tapahtuneesta.

Pitopalvelu Honkimetsän Herkku ei ole korvausvelvollinen seuraavissa tapauksissa:

  • tuotantotilojenpalaessa tai laitteiston toimimattomuuden/rikkoutumisen vuoksi tapahtuvasta toimituksen viivästyksestä tai peruutuksesta
  • tuotantotiloissa mahdollisen sähkökatkon/vesikatkon vuoksi tapahtuvasta toimituksen
    viivästyksestä tai peruutuksesta·
  • raaka-aineiden yllättävän saatavuuden heikentymisen tai kokonaan loppumisen vuoksi
    tapahtuvasta mahdollisesta tuotepuutoksesta tai tästä syystä mahdollisesta
    tuotemuutoksesta (asiakkaan kanssa käydään keskustelu mahdollisesta muutoksesta
  • henkilökunnan vakavan sairauden, epidemioiden, pandemioiden tai kuoleman vuoksi tapahtuvasta toimituksen peruutuksesta ·
  • epidemioiden ja pandemioiden aiheuttaman työturvallisuuden vaarantumisen vuoksi tehtävät tilausmuutokset ja mahdolliset peruutukset
  • onnettomuustilanteista (esim. työtapaturmat, auto-onnettomuus jne.) ·
  • äärimmäisistä sääilmiöistä johtuvasta toimituksen viivästymisestä tai peruuntumisesta
  • Force Majeure-tilanteet

Yllä mainituissa tilanteissa asiakkaalle ilmoitetaan tilanteesta niin pian, kuin se suinkin on tilanne huomioon ottaen mahdollista.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Pitopalvelu - ja juhlapalvelu

Honkimetsän Herkku