Honkimetsän Herkku

Varaus- ja peruutusehdot

Voimassa 4.5.2020 alkaen. Pidätämme oikeuden muutoksiin

Varaus:

Tarjous on voimassa siihen merkittyyn päivään saakka tai niin kauan, kun kyseessä oleva
päivä on kalenterissamme vapaana. Pidätämme oikeuden mahdollisiin tarjouksen
hinnanmuutoksiin (hinnanmuutoksiin voivat vaikuttaa palkkakustannukset,
raaka-ainekulut, valmistuskulut, toimituskulut jne.)

Halutessanne voitte tehdä alustavan varauksen tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään
saakka. Varaus poistuu, mikäli asiakas ei vahvista varausta tarjouksen
viimeiseen voimassaolopäivään mennessä. *

Varaus vahvistetaan kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Varaus katsotaan
vahvistetuksi, kun se saapuu palveluntuottajan sähköpostiin tai kirjeenä
palveluntuottajalle. Perimme vahvistetuista varauksista 200 €:n (tilaisuudet
Honkimetsän Herkun ulkopuolella) tai 100 €:n (tilaisuudet Honkimetsän Herkussa)
varausmaksun, joka vähennetään tilauksen loppusummasta. Varausmaksusta
lähetetään lasku asiakkaalle 7 vrk:n sisällä vahvistuksesta. Honkimetsän
Herkku-Paketti I veloitetaan kokonaisuudessaan tilausvahvistuksen yhteydessä.
Mikäli asiakas ei maksa varausmaksua eräpäivään mennessä, varaus katsotaan
peruuntuneeksi.

Henkilömäärävahvistus ruoka-aineallergioineen tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 12 vrk ennen tilaisuuden alkua kirjallisena. Sesonkiaikana (touko-syyskuu)
henkilömäärävahvistus tulee olla palveluntuottajalla viimeistään 28 vrk ennen
tilaisuuden alkua.

*Mikäli olet tekemässä varausta/alustavaa varausta seuraavan vuoden puolella järjestettävään
tilaisuuteen, huomioithan seuraavat seikat:

  • alustava varaus on voimassa ainoastaan kuukauden kerrallaan kysynnän vuoksi. Asiakkaan vastuulla on huolehtia alustavan varauksen voimassaolon jatkosta ilmoittamalla sähköpostilla halunsa jatkaa/perua alustava varaus. Mikäli alustavaa varausta ei vahvistetakuukausittain, katsomme alustavan varauksen peruuntuneeksi.
  • seuraavan vuoden puolella järjestettävän
    tilaisuuden päivämäärän voi myös varata, eli tehdä vahvistetun varauksen.
    Tällöin lähetämme asiakkaalle varausmaksun varausehtojen mukaisesti.
    Huomioithan, että emme pysty kuitenkaan takaamaan esimerkiksi sen hetkisen
    tarjouksen mukaisia hintoja seuraavalle vuodelle. Hinnastot ja menut
    päivitetään yleensä vuoden vaihteessa. Varausmaksun hinta ei muutu.

Mikäli varaukseen on tulossa muutos meistä tai asiakkaasta riippumattomista syistä (esim. kolmannen osapuolen päätös siirtää tilaisuutta, tällaisia ovat esim. valmistujaisjuhlat, rippijuhlat jne.), huomioittehan, että varaus ei siirry automaattisesti uuteen päivään, jonka kolmas osapuoli on ilmoittanut.


Peruutus:

(vahvistetut varaukset)

VARAUSMAKSUA
TAI TILAVUOKRAN PAKETTIMAKSUA (Honkimetsän Herkku-paketti I) EI PALAUTETA,
mikäli asiakas peruu jo vahvistamansa varauksen.
Mikäli
asiakas joutuu erittäin painavasta syystä siirtämään tilaisuuttaan, voidaan asiakkaalle
etsiä uusi korvaava päivä. Tästä ei koidu uuden varausmaksun perintää, vaan jo
maksettu varausmaksu huomioidaan.


Peruutustilanteissa veloitamme:

  • 30 % tilatun menun hinnasta, kun peruutus tehdään 14-21 vrk ennen tilaisuuden alkua. Mikäli henkilömäärä ei vielä tällöin ole selvillä, laskutetaan arvioidun vierasmäärän mukaan.
  • 50 % tilatun menun hinnasta, kun peruutus tehdään 3-13 vrk ennen tilaisuuden alkua
  • 100 % tilatun menun hinnasta, kun peruutus tehdään alle 3 vrk ennen tilaisuuden alkua.

Pitopalvelu
Honkimetsän Herkku ei ole korvausvelvollinen seuraavissa tapauksissa:

  • tuotantotilojen palaessa tai laitteistontoimimattomuuden/rikkoutumisen vuoksi tapahtuvasta toimituksen viivästyksestä tai peruutuksesta
  • tuotantotiloissa mahdollisen sähkökatkon/vesikatkon vuoksi tapahtuvasta toimituksen viivästyksestä tai peruutuksesta
  • raaka-aineiden yllättävän saatavuuden heikentymisen tai kokonaan loppumisen vuoksi tapahtuvasta mahdollisesta tuotepuutoksesta tai tästä syystä mahdollisesta tuotemuutoksesta (asiakkaan kanssa käydään keskustelu mahdollisesta muutoksesta
  • henkilökunnan vakavan sairauden, epidemioiden, pandemioiden tai kuoleman vuoksi tapahtuvasta toimituksen peruutuksesta
  • epidemioiden ja pandemioiden aiheuttaman työturvallisuuden vaarantumisen vuoksi tehtävät tilausmuutokset
  • onnettomuustilanteista (esim. auto-onnettomuus jne.)
  • äärimmäisistä sääilmiöistä johtuvasta toimituksen viivästymisestä tai peruuntumisesta
  • Force Majeure-tilanteet


Yllä mainituissa tilanteissa asiakkaalle ilmoitetaan tilanteesta niin pian, kuin se suinkin on tilanne huomioon ottaen mahdollista.



Pitopalvelu
Honkimetsän Herkku